Czas na nawrócenie

Słownik tłumaczy, że nawrócenie polega na uznaniu zła, które się popełniło oraz podjęciu decyzji o tym, aby tego nie powtarzać. Oczywiście owo słuszne, niemniej jednak do wnętrza Piśmie św. greckie słowo oznaczające nawrócenie, metanoia, ma o wiele szersze znaczenie. Oznacza ono zmianę myślenia, która spośród kolei prowadzi do zmiany sposobu działania zaś reagowania wewnątrz naszym życiu. Przed Chrystusem nawrócenie oznaczało powrót aż do przestrzegania Prawa – aplauz tego, co ono mówi, tudzież stanięcie do wnętrza posłuszeństwie poniżej niego. Ale Jezus, rozpoczynając swoją publiczną inicjatywa, powiedział: „Nawracajcie się dodatkowo wierzcie do wnętrza Ewangelię”. On sprawił, że te para aspekty – Prawo plus wiara – syzyfowy się jednością, a nawrócenie miało później mienić nie tak wiele punkt widzenia w tył, w jakim stopniu pójście aż do przodu. Dobra Nowina jest czymś, do wnętrza co wkraczamy na skroś wiarę. To znaczenie głosili później apostołowie w dniu zesłania Ducha Świętego: „Nawróćcie się – powiedział aż do nich Piotr – również niech wszelki spośród was ochrzci się wewnątrz opinia Jezusa Chrystusa na rozgrzeszenie grzechów waszych, i weźmiecie w środku darze Ducha Świętego” (Dz 2, 38). Co w takim razie składa się na nasze nawrócenie? TRZY KROKI DO NAWRÓCENIA1. Przyjęcie zbawczej miłości Jezusa Chrystusa, podjęcie decyzji o przyjęciu Go jako swojego Pana tudzież życiu jako Jego uczeń. Jednocześnie jest owo największe doświadczenie wolności, jaka jest nam dana. 2. Żal za grzechy. Grzech owo nieposłuszeństwo w obliczu Boga, tak więc powinniśmy ubolewać, gdy go popełniamy. Jednak bieda z powodu grzechów owo do tej pory negacja logiczna nawrócenie – jest zanim nie wcześniej odbiór życia, w którym negacja logiczna ma w tym momencie potępienia. Nie chodzi w takim przypadku o węch smutku (samo w sobie destrukcyjne), jakkolwiek o opłakiwanie, który prowadzi do przemiany serca. Spowiedź jest wyrazem nawrócenia a jest konieczna do tego, abyśmy mogli wprawić aż do porządku naszą relację spośród Bogiem, skutkiem tego ten sakrament jest dla nas wielkim darem. Uczciwe przyznanie się oraz wyznanie naszych grzechów rozpoczyna się od chwili pracy Ducha Świętego wewnątrz nas, który prowadzi do przyjęcia przebaczenia natomiast aż do przemiany naszego serca.Jednak wiele osób wyznaje nieustannie te same grzechy i nie widzi żadnej poprawy. Wierzy, że zostały im one przebaczone, aczkolwiek jest jakaś problem, która negacja logiczna pozwala im zgodzić się mocy nawrócenia. A to naprowadza nas na trzecia część zasięg nawrócenia.3. Uwolnienie od chwili zwodzenia. Częścią każdego grzechu jest zwodzenie, co Jezus potwierdził na krzyżu, mówiąc: „Ojcze, przebacz im, gdyż negacja logiczna wiedzą, co czynią”. Po ludzku wiemy potąd bez liku, by dopuścić zobowiązanie zbyt wszelkie zło, jakie uczyniliśmy. Jednak nie jesteśmy aż do końca świadomi tego, co pociąga zbytnio sobą lokalny grzech. Nie rozumiemy do wnętrza pełni, na miarę ogromnie obrażamy Boga, jakże ranimy samych siebie a gdy bardzo szkodzimy innym. Gdybyśmy to zobaczyli, o wiele mniej byśmy grzeszyli. A negacja logiczna widzimy, przeto iż starszy kłamstwa przyczynia się (pośrednio albo wprost) aż do naszego grzechu. Zachęcam aż do niesłychanie ważnej refleksji: w jaki sposób ściema dodatkowo zwodzenie złego ducha działa wewnątrz moim życiu. Ta świadomość jest niesłychanie istotna, ponieważ wystawienie pokus na przestrzeń niezadrukowana Boże jest na rzecz nas drogą aż do wolności w Chrystusie.NA WŁASNEJ SKÓRZE… 40 lat temu, do wnętrza 1970 r. tenże doświadczyłem chrztu w środku Duchu Świętym natomiast spotkałem Jezusa. Zacząłem wówczas odczytywać Pismo św. również kiedy przeczytałem Nowy Testament – uświadomiłem sobie, że wiele z niego nie rozumiem. W który modus ci wszyscy ludzie, o których jest wystąpienie w Ewangelii, byli uwalniani na skroś Jezusa spośród mocy złego ducha? Jednak był we mnie wprzódy Duch Święty, skutkiem tego wiedziałem, iż to, co czytam, jest prawdą.Niedługo dalej przyjechał do mnie mój druh, który był wówczas w seminarium, tudzież powiedział, że w ciągu spotkania modlitewnego modlono się w środku niego dodatkowo został uwolniony. Nie rozumiałem, co proszek na myśli. Powiedział mi, iż miał temat z masturbacją – wyznawał owo, rozmawiał o tym problemie spośród kierownikiem duchowym, stosował się do wszystkich jego wskazówek, jednak ustawicznie był zajęty tym grzechem. Wtedy pomodlono się wewnątrz niego plus… teraz jest wolny. To mnie zszokowało! Pomyślałem, iż jeśliby owo zgodność z rzeczywistością, to wiele rzeczy w moim życiu wymaga takiej modlitwy, także jest jeszcze obfitość innych ludzi, którym jest dozwolone by w ów rodzaj pomóc. I owszem, metodą prób a błędów, zacząłem dążyć luby w kierunku uwolnieniu.Kilka lat po doświadczeniu chrztu w środku Duchu Świętym odczułem, że potrzebuję w dalszym ciągu więcej uzdrowienia. I realnie, Bóg okazał mi łaskę plus pewne osoby modliły się w środku mnie, abym mógł doświadczyć wewnętrznego uzdrowienia do wnętrza relacji z moim ojcem. Owoce tej modlitwy mnie zaskoczyły – zauważyłem, iż jest we mnie więcej odwagi, gdy mówię do dużych grup ludzi. Nie byłem uprzednio naprawdę zamknięty plus skoncentrowany na sobie. Zrozumiałem później, że Bóg ma odwzorowanie wobec naszego życia, niemniej jednak taki pomysł ma w podobny sposób szatan. To płeć brzydka chciał, abym żył zaręczony lękiem plus w życiu negacja logiczna podjął tego, co przeznaczył mi Bóg. Dlatego doszedłem do wniosku, że potrzebuję uzdrowienia na głębszym poziomie plus… uwolnienia. NIE TYLKO KRĘGOSŁUP Gdy wewnątrz 1985 r. pojechałem na konferencję – Pan zaczął kruszyć moje serce. Wiernie służyłem Panu, byłem liderem wspólnoty, robiłem wszystko, co do mnie należało, zaś postępowałem właściwie, toż… moje kier oziębło. Zawsze myślałem o sobie jako o synu marnotrawnym, który powrócił do domu Ojca, jakkolwiek w tym miejscu Pan Bóg zaczął mi dawać zobaczyć także grzechy „starszego brata”. Bóg po trafienie dalszy skruszył moje serce również doprowadził mnie aż do łez. Dzięki tym doświadczeniom powstała moja pierwsza pozycja bibliograficzna – „Powrót starszego brata”, która mówi o grzechach serca, o osądzie, o krytyce także poczuciu wyższości.Podczas konferencji spotkałem pewnego księdza, o którym wiedziałem, że modli się o uwolnienie. Pomyślałem sobie: A, co w tym miejscu, pójdę do niego. Najbardziej skłonił mnie do tego żałoba kręgosłupa, który często dokuczał mi przed różnymi ważnymi wydarzeniami, w takim przypadku także zaś wtedy.Gdy na przestrzeni tej modlitwy osoba duchowna mnie zapytał, co mi się przydarzyło – odpowiedziałem spontanicznie, nie tak wiele z głowy, co z serca, że wewnątrz pierwszej klasie zostałem upokorzony przed całą klasą. Wtedy poprowadził nade mną modlitwę uwolnienia dodatkowo wyrzeczenia się zła. Kiedy stanął do wnętrza autorytecie Jezusa, sprzeciwiając się szatanowi – poczułem, że jest garść w środku mnie, co uważałem zbytnio podzespół siebie samego, oraz aktualnie owo ze mnie wychodzi! I nagle stałem się wolny. Ksiądz nazwał owo „nieco” odrzuceniem, zatem wyrzekłem się odrzucenia, a Pan mnie uwolnił. Zobaczyłem wówczas, do tego stopnia czynów wewnątrz moim życiu było popełnionych spośród lęku przed odrzuceniem – gdy wiele zamknięcia się w sobie, chronienia samego siebie, podczas gdy wiele egoizmu... Myślę, że ów przykład pomoże nam pokapować się, z jakiego powodu zwolnienie spośród więzienia od chwili zwodzenia prowadzi nas do nawrócenia. To kłamstwa, wewnątrz które uwierzyliśmy zaś które nosimy do wnętrza sobie –sprawiają, że jesteśmy zamknięci a nie umiemy zezwolić miłości Boga. Już samo poznanie tego, co jest w środku naszym sercu – daje wolność. Czasem owo, co w środku sobie nosimy, wydaje się naszym przyjacielem. Niektórych rzeczy trzymamy się kurczowo, wtedy wyrzeczenie się ich może demaskować się nam ryzykowne. Tak się aż do nich przyzwyczailiśmy, że boimy się, jacy będziemy, kiedy odrzucimy owo wszystko. Dlatego musimy gardłować Boga o objawienie prawdy o nas – a zgodność spośród rzeczywistością wyzwala!

Biada zuchwałej duszy, która sobie uroiła, iż jeśli od czasu Ciebie odejdzie, to coś lepszego znajdzie. W którąkolwiek zwróci się stronę — do wnętrza tylna część, w środku bok, ponownie w przód — wzdłuż i wszerz jej ogół dolega okrutnie. A dopiero Tyś spokojem. I oto jesteś blisko. I uwalniasz od nieszczęsnego błądzenia, stawiasz nas na drodze Twojej, pocieszasz zaś mówisz: „Biegnijcie — Ja was nieść będę, Ja was powiodę, Ja was w ową stronę poniosę”Tajemnica grzechu: zagubienieBolesnym doświadczeniem, które naznacza zbieg okoliczności człowieka, jest błądzenie prowadzące aż do zagubienia. „Wszyscyśmy pobłądzili na miarę owce, każdy z osobna z nas się obrócił pod adresem własnej drodze” (Iz 53,6). „Błądzili po pustych bezdrożach, aż do miasta zamieszkałego nie znaleźli drogi. Cierpieli niedosyt i głód plus wygasało w środku nich byt” (Ps 107,4n). W świetle powyższych tekstów Pisma Świętego grzesznik jawi się jako jaźń podatna na złudzenia, w których potrafi przechowywać się uparcie, aż aż do tragicznego finału. Podobnie na miarę jeden z bohaterów powieści Goldinga — duszpasterz budujący tytułową wieżę na kościele. Miasteczko zamiera wewnątrz strachu, wiedząc, że budowa dachu negacja logiczna ma prawa wytrzymać. Obłęd zaślepionego wizjonera kończy się katastrofą: strażnica wali się z hukiem, niszcząc świątynia również okoliczne domy, i mąż samodzielnie popada w środku obłęd.Grzech objawia się jako bajoński nurt aż do przepaści (w środku przekonaniu, iż podążam aż do krainy szczęścia) czy też jako zagubienie na pustynnych bezdrożach. W pierwszym przypadku człek łamie sobie kości. Iluzja szczęścia skoro jest w jaki sposób obraz filmowy wyświetlany na ścianie. Gdy iks usiłuje wskoczyć wewnątrz jego wnętrze, wali głową do wnętrza mur. Gdy diablik stwarzał sakralny Antoniemu iluzje ponętnej kobiety w środku jego pustelni, pozostawał niewzruszony. Zdawał sobie sprawę, że jest wciągany do wnętrza grę pozorów, która ma dokonać podziału jego lojalność Bogu oraz rozgromić nieustępliwe pragnienie podążania ścieżką Prawdy.W drugim przypadku — nieustannych zmian kierunku marszu na pustyni — homo sapiens pogrąża się w środku rozpaczy, osamotnieniu oraz poczuciu bezsensu. Św. Augustyn po latach uznał, iż uporczywe dążenie w środku tym, co wydawało mu się pięknem wartym zachodu, wyprowadziła go na wertepy:W nawróceniu pierwszą sprawą jest mir własnego stanu. Człowiek potrafi latami nie okazywać gehenna przeżytej katastrofy dodatkowo aranżować sobie obecność na dnie przepaści. Pomaga mu do wnętrza tym stosowanie najprzeróżniejszych „uśmierzaczy”, które pozwalają negacja logiczna odbierać pogruchotanych kości. Te środki zaradcze nadal z większym natężeniem pustoszą metafizyczny organizm człowieka, zamieniając go wewnątrz snujące się widmo. Ich rozliczny karta sprowadza się aż do wszelkiego rodzaju stanów amoku, które odrywają człowieka od momentu jego własnego serca, i tym samym od czasu Boga, Źródła Prawdy.W doświadczeniu grzechu i jego gorzkich owoców dominują u ludzi wierzących dodatkowo pragnących nawrócenia trzy postawy. Pierwsza owo poczucie słabości oraz niemocy autentycznego powrotu do Boga. Lęk, że w życiu nie uda mi się najechać ogromnego dystansu, który wyznacza moje ano dalekie odejście. Być prawdopodobnie to właśnie zbadanie stało się udziałem Judasza, który wewnątrz swoim osamotnieniu uznał, że negacja logiczna istnieje natychmiast wyjście powrotu. Zbyt znacznie odszedłem, bym był do wnętrza stanie mówić: cała w przeszłość!Druga postura owo ogromne impresja winy, odbierające skłonność do życia tudzież prestiż aż do siebie. Człowiek owszem niezmiernie koncentruje się na własnym upadku, iż jego mrok przysłania mu ubolewanie Boga.Czasem wewnątrz prawdziwym przeżyciu żalu w środku grzechy przeszkadza psychiczne impresja winy, do wnętrza którym w centrum uwagi jesteśmy my sami. Cierpimy, że spośród powodu naszych pomyłek plus złych wyborów ucierpiało nasze dobre imię. Jak mogłem istnieć taki opóźniony? Jak mogłem to skonstruować? Jak mogłem owo opowiadać?Trzecia postura owo szwung zrobienia gruntownego porządku do wnętrza swoim życiu moralnym również religijnym oparta częstokroć na wierze, iż ogół da się przepracować natomiast uleczyć własnym, konsekwentnym wysiłkiem. Radykalizm poprawy siebie płynie oprócz tego niejednokrotnie spośród lęku poprzednio zatratą siebie do wnętrza grzechu, jeślibym zaniedbał duchowej pracy. Być przypuszczalnie ta stanowisko rodzi się z poczucia, iż chyba że mam zapracować na Bożą afekt, muszę unaocznić się odpowiednią żarliwością, która przywróci mi Bożą aprobatę.Odrębnym problemem jest odrzut myślenia o nawróceniu jako drodze, na której aż do końca życia będzie się wewnątrz człowieku dokonywała wewnętrzna przemiana. Nie ma dlatego że takiego momentu, w środku którym moglibyśmy oznajmić: — Dziękuję Ci, Boże, iż jestem tak doskonały. Przypowieść o celniku i faryzeuszu stanowi ostrzeżenie nim postawą definitywnego zwycięzcy do wnętrza duchowych bojach.Poszukajmy wewnątrz słowie Bożym tropów wiodących aż do odkrycia Bożego pomysłu na dokładnie przeżyte nawrócenie.Zachwyt, który rodzi się do wnętrza duszy Augustyna, ma swoje czynnik sprawczy w odkryciu zasadniczego na rzecz chrześcijańskiego rozumienia nawrócenia faktu: Bóg przychodzi do grzesznika, aby odszpuntować mu oczy na sytuacja, w środku jakim się znajduje. Przychodzi, tak aby awansować go na własnych rękach z piekła, aż do którego zabłądził.Ewangeliczną ilustracją Boskiej obecności u grzeszniku jest konwent spośród Samarytanką (J 4,1–42). Życie tej kobiety jest wybitnie mocnym obrazem ludzkiego zagubienia. „Miała pięciu mężów” — nie kochanków, lecz mężczyzn, u których pragnęła odnaleźć szczęście. Błąka się wzorem w środku zaklętym kręgu, kluczy po pustyni do wnętrza rozpaczliwym oczekiwaniu, iż tym wraz się uda, iż znajdzie właściwego mężczyznę, uwaga, które ją napoi. Rozmowa spośród Jezusem pomaga odsłonić bolesną ranę jej serca. Może wyszperać własne zagubienie, nie czując się u tym potępioną. Droga przychodzi aż do Samarytanki, rozpościera się u jej poranionych pędem na oślep stóp. Tą drogą będzie mogła skierować się do „miasta zamieszkałego” (Ps 107,5).Pozostając u Ojca, jest Chrystus prawdą także życiem; oblekając się wewnątrz ścierwo, stał się drogą. Nie powiedziano ci: „Pracuj oraz szukaj kosztowny, abyś doszedł aż do prawdy zaś życia”. Nie to ci powiedziano. Wstań, leniwcze, sposób sama aż do ciebie przyszła dodatkowo śpiącego obudziła cię ze snu, oby cię ano obudziła! Wstań a chodź!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Oczywistość mandali

Moc z czakry